onsdag 4. august 2010

Trivsel på kjøkkenet

Hjemme hos min mor og far hadde vi et stort kjøkken... Der gikk den gode praten livlig for seg rundt bordet på meg og mine fire søsken. Jeg kan enda huske den koselige atmosfæren... Og fortsatt samles vi på kjøkkenet når vi er hjemme enten det er hverdag eller fest.. Et slikt "ordentlig" kjøkken har jeg også hatt lyst på i mange år og nå har jeg fått det...


Her er kaffi kroken min... Liker veldig godt å blande nytt og gammelt. Slik som her med kaffikrukke fra Ikea og litt nostalgi i skiltet bak...




Disse søte små koppene fant jeg på et salgsbord hos Indiska og gav 15 kr stk...


Denne gule boksen fant jeg billig en gang på Ikea.. Synest den var super til melitterposer...


Her ved kjøkken bordet har vi mye latter og prat... Og meg og min mann sitter rett som det er en liten time ekstra og småprater etter at ungene har gått i fra bordet...


Orkide er den fineste blomsten jeg vet om....


Her ser dere oppå toppen av mitt nyinnkjøpte skap fra Fretex...Den søte fyrstikkesken med gammeldagsmotiv på, har min søte venninne Elisabeth laget...


Dette bildet ble ikke det beste... Men her får dere et lit inntrykk av mitt kråskap i mørkt heltre...Uten en ripe betalte jeg kr 450..


Disse gamle sølvtingene er jeg så glad i... De har jeg fått av min kjære tante Åse... Synest de passet så fint her...


Speilet på veggen henger i flukt med kråskapet... Og var også et Fretex funn... Speilet er også av mørkt heltre og veier en hel del... Prisen og betale var 50 kr...


Her er typisk meg og mine påfunn... Et par krukker fra Ikea og noen rosetter oppi... Og vips så er det en liten dekorasjon...


Den skjønne gule kalenderen under hyllen med sommerfugler på, er laget av min sønn på 5 år... Viktig pynt...


Denne hyllen er også et Fretex kjøp... 50 kr... Med noen korger fra Ikea ble det straks mer orden på lys, servietter, tegnesaker ++...


I den store korgen nede på gulvet har vi puter som vi bruker til stolene våres på kjøkkenet... Putene var forresten et røvarkjøp på Jysk til 10 kr stk... Og passet veldig fint her hos oss siden mor er så glad i lilla...

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Så gøy å se! Du har gjort mye siden sist jeg var hos deg. Gleder meg til å ta turen igjen. Elsker å sitte i kjøkkenet ditt og bli disket opp for! Hehe...

Vi har likt skilt!!! Jeg kjøpte det sjokoladeskiltet på Gran. Veldig fint! Skal blogge om mitt en gang.

Nyt kvelden, kjære venninne. Klem fra Elisabeth.