onsdag 5. januar 2011

En liten titt inn på storebror sitt "nye" rom...

Som sikkert noen av dere husker... holdt vi på med litt oppussing av barnerommene her før jul.... Mor i huset fikk blod på tann da hun hadde en ferieuke i begynnelsen av november... Da klarte jeg og innbille meg at jeg kunne klare og pusse opp tre barnerom på 1 UKE... brettet opp armene og gikk på med godt mot... No problem... eeeh! Nå i ettertid har jeg innsett at jeg bor med en tolmodig mann...! Og godt er det: ) Uken den gikk fort den gitt...! Vi må nok heller snakke om uker... ja, faktisk et par måneder...! Med god hjelp av min mann og et par brødre kom vi noenlunde i havn til jul: ) Og nå er vi veldig glad... (i hvertfall jeg)....for at det er gjort!
Utgangspunktet var at de to minste som låg på samme rom skulle få hvert sitt rom.... Og at eldstemann skulle få større plass... Løsningen ble da at vi gjorde om en bod til rom til vesla... og at mellomstemann fikk storebror sitt rom.... Eldstemann flyttet inn på rommet til de to minste....

Her er en liten smakebit ( ...og noen litt dårlige bilder) fra eldstemann sitt rom;

Som sikkert noen av dere husker hadde eldstemann et sterkt ønske om RØDT rom... Dette har vi underveis møtt litt ulike reaksjoner på ... Særlig før vi malte... Ja, for gutten kan jo begynne og se rødt... he he! Men vi lot han få sitt ønske oppfylt...!

Brisken kjøpte vi på Finn.no og malte den hvit. Hyllene over sengen hadde vi fra før og malte dem også hvite... De svarte hyllene kjøpte vi på Ikea. I sengen er det også en SKUFF til og dra ut... og vips så kan gutten ha overnattingsgjester... noe han synest er stas! Eldstemann er veldig interessert i fotball, litt univers og litt musikk... noe vi har prøvd og ha litt fokus på da vi innredet rommet....

Her er de første fotballskoene som han fikk da han bare var 2 år gammel... Nå er han snart 9...!
Stjernekikkerten fikk han av mormor og morfar til jul... Den stod høgt på ønskelisten!
Fotballplakat og Manchester gardiner hører med .... El- gitaren i kroken var julegave fra bestemor og bestefar.... Sjekketriks nr 1 er jo og kunne klunke litt på gitar... Han må tidlig krøkes skal han bli lik sin far...: ))


Flere bilder kommer fra rommene etterhvert.... Gutten ble fornøyd og det er det viktigste for oss!

Ønsker dere en flott onsdagskveld!

Klem fra Siv Toril

2 kommentarer:

Vendy sa...

Hehe :).
Dette ble jo kjempekoselig! Jeg har ikke mindre enn to ihuga ManUtd gutter, så her ville de likt seg!

Ikke lenge siden de fikk nytt rom heller forresten :)

Elisabeth sa...

Hei, hei!

Rommene ble kjempefine! Dere er så flike! Dere har jo malt ekstremt mye i det siste!

Jeg tenkte å begynne på Elena sitt rom om ikke altfor lenge, får se om jeg orker.

God helgeklem!